Studium pedagogiky pro asistenty pedagoga
-
Fakulta:
Pedagogická fakulta
-
Typ kurzu:
akreditovaný
-
Start výuky:
01.09.2025
-
Konec výuky:
30.06.2026
-
Místo a čas výuky:
PF JU,
-
Přihlášky do:
31.05.2025
-
Cena kurzu:
22 000 Kč
Anotace:
Program je v souladu s § 22 odst. 3 zákona č. 563/2004 Sb. odst. 1 písm. c) zákona 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a §1 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb. o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů.
Kvalifikační studium realizované v rámci DVPP je určeno pracovníkům, kteří vykonávají nebo mají zájem vykonávat funkci asistenta pedagoga.
Web kurzu:
https://www.pf.jcu.cz/cz/studium/celozivotni-vzdelavani/programy/studium-pro-asistenty-pedagoga-1Popis kurzu:
Absolvent dosáhne následujících kompetencí:
Zná cílové skupiny speciální pedagogiky.
Rozumí jednotlivým druhům zdravotního postižení v kontextu omezení a potřeb.
Orientuje se v kurikulárních dokumentech a v dokumentech pro edukaci dané cílové skupiny.
Orientuje se v roli asistenta pedagoga (odborný, sociální a pracovně-právní profil).
Dokáže využít své znalosti k individuální/ skupinové podpoře žáka/ žáků se SVP.
Je schopen pedagogicky pracovat s dětmi nadanými ve prospěch podpory efektivního učení.
Je schopen pedagogicky pracovat s dětmi se sociálním znevýhodněním.
Orientuje se v systému a organizaci školy.
Orientace ve školských právních předpisech a vnitřních předpisech školy
Orientuje se v základních oblastech pedagogické práce (příprava na výuku, podpora v průběhu vyučování, hodnocení žáka, pobyt dítěte ve škole) a v základních pedagogických pojmech.
Rozumí zákonitostem spolupráce s učitelem při výchovně vzdělávací práci ve třídě a při podpoře žáků při zvládání požadavků školy.
Rozumí zákonitostem týmové spolupráce- s ostatními pedagogickými pracovníky, s odborníky z dalších oborů a s rodiči žáků.
Je schopen cíleného pozorování zaměřeného na potřeby žáka.
Je schopen reagovat na běžné vzdělávací a výchovné problémy dětí a žáků.
Orientuje se v problematice smírčího dojednávání v případě konfliktů a nedorozumění mezi školou.
dítětem, rodinou, případně a dalšími institucemi.
Přílohy:
Ke kurzu nejsou žádné přílohy
Kontakt: