Současná Francie v hodinách francouzštiny jako cizího jazyka.
-
Fakulta:
Filozofická fakulta
-
Typ kurzu:
bez akreditace
-
Start výuky:
-
Konec výuky:
-
-
Místo a čas výuky:
,
-
Přihlášky do:
NEOMEZENĚ
-
Volná místa:
Obsazeno
-
Cena kurzu:
700 Kč
Anotace:
V rámci tohoto semináře dalšího vzdělávání učitelů francouzštiny představíme alternativní a inovativní způsoby výuky, inspirované aktuálními trendy v pedagogice cizích jazyků. Účastníci se s nimi seznámí formou workshopů, kde si je budou moci i vyzkoušet a osvojit. Chceme se zaměřit na současnou živou francouzštinu, pomoci učitelům obohatit repertoár výukových aktivit a vnést do výuky francouzštiny prvky hry, s cílem podporovat motivaci žáků. Kromě toho bychom také rádi poskytli účastníkům příležitost k setkání a ke vzájemné výměně názorů a zkušeností.
Kurz je nabízen v rámci projektu NPO Transformace – JU, specifický cíl A4, příslušnost ke komponentě NPO – 3.2. Adaptace školních programů, příslušnost k reformě NPO – 3.2.1 Transformace vysokých škol s cílem adaptace na nové formy učení a měnící se potřeby trhu práce, reg. č. projektu – NPO_JČU_MSMT – 16608/2022.
Popis kurzu:
a) Dnešní francouzština ve své rozmanitosti (120 minut) – lektor: Margot Roulland
Francouzština jako živý jazyk se neustále mění. V tomto modulu se budeme zabývat současnými fenomény, jako je jazyk mladých lidí, vliv angličtiny, debaty o feminizaci jazyka. Následně představíme způsoby, jak se s těmito tématy vypořádat ve třídě, a také dokumenty, které lze při výuce použít. Úkolem je odbourat zažitá klišé o francouzštině a pomoci studentům objevit rozmanitost jazyka.
b) Mezikulturní vzdělávání: rozhovor o rozmanitosti ve Francii (120 minut) – lektor: Alexandre Geny
Jak mluvit o přistěhovalcích ve Francii jinak než stereotypně? Na konkrétních příkladech a pomocí prezentace upravených dokumentů se pokusíme vytvořit pedagogické nástroje pro zlepšení znalostí českých studentů o francouzské společnosti.
c) Jak přimět studenty k debatě ve francouzštině? (120 minut) – lektor: François Dendoncker
Každý učitel cizích jazyků ví, jak obtížné je přimět studenty, aby se v hodinách vyjadřovali. Je tedy na úrovni začátečníků a ve školním prostředí, kde je přenos informací v podstatě jednosměrný, uspořádání debaty ve třídě výzvou? Po zamyšlení nad touto problematikou modul navrhne nástroje a osvědčené postupy, které studentům pomohou rozšířit a zdokonalit jejich myšlení, vyjádřit svůj názor a diskutovat ve francouzštině.
d) Diskuze – výměna názorů a zkušeností (120 minut)
Přílohy:
Ke kurzu nejsou žádné přílohy
Kontakt:
Mgr. Monika HOSNEDLOVÁ