Skip to main content

Současná Francie v hodinách francouzštiny jako cizího jazyka. Výuka francouzštiny jako cizího jazyka: zábavné metody výuky a lingvistické otázky

Francois Dendoncker

  • Fakulta:

    Filozofická fakulta

  • Typ kurzu:

    bez akreditace

  • Start výuky:

    10.02.2025 09:30

  • Konec výuky:

    10.02.2025 16:00

  • Místo a čas výuky:

    FF JU, Branišovská 1645/31a, zasedací místnost Z1,

  • Přihlášky do:

    03.02.2025

  • Volná místa:

    2

  • Cena kurzu:

    700 Kč

Anotace:

V rámci tohoto semináře dalšího vzdělávání učitelů francouzštiny představíme alternativní a inovativní způsoby výuky, inspirované aktuálními trendy v pedagogice cizích jazyků. Účastníci se s nimi seznámí formou workshopů, kde si je budou moci i vyzkoušet a osvojit. Chceme se zaměřit na současnou živou francouzštinu, pomoci učitelům obohatit repertoár výukových aktivit a vnést do výuky francouzštiny prvky hry, s cílem podporovat motivaci žáků. Kromě toho bychom také rádi poskytli účastníkům příležitost k setkání a ke vzájemné výměně názorů a zkušeností.

Kurz je nabízen v rámci projektu NPO Transformace – JU, specifický cíl A4, příslušnost ke komponentě NPO – 3.2. Adaptace školních programů, příslušnost k reformě NPO – 3.2.1 Transformace vysokých škol s cílem adaptace na nové formy učení a měnící se potřeby trhu práce, reg. č. projektu – NPO_JČU_MSMT – 16608/2022.

Popis kurzu:

1) Revoluční nástroj pro výuku francouzštiny jako cizího jazyka: „generativní inteligence žáků"!

2) Hry jako učební pomůcka ve výuce FLE

3) Regionální francouzština a regionální jazyky ve Francii


a) Dnešní francouzština ve své rozmanitosti (120 minut) – lektor: Margot Roulland

Francouzština jako živý jazyk se neustále mění. V tomto modulu se budeme zabývat současnými fenomény, jako je jazyk mladých lidí, vliv angličtiny, debaty o feminizaci jazyka. Následně představíme způsoby, jak se s těmito tématy vypořádat ve třídě, a také dokumenty, které lze při výuce použít. Úkolem je odbourat zažitá klišé o francouzštině a pomoci studentům objevit rozmanitost jazyka.

 

b) Mezikulturní vzdělávání: rozhovor o rozmanitosti ve Francii (120 minut) – lektor: Alexandre Geny

Jak mluvit o přistěhovalcích ve Francii jinak než stereotypně? Na konkrétních příkladech a pomocí prezentace upravených dokumentů se pokusíme vytvořit pedagogické nástroje pro zlepšení znalostí českých studentů o francouzské společnosti.


c) Jak přimět studenty k debatě ve francouzštině? (120 minut) – lektor: François Dendoncker

Každý učitel cizích jazyků ví, jak obtížné je přimět studenty, aby se v hodinách vyjadřovali. Je tedy na úrovni začátečníků a ve školním prostředí, kde je přenos informací v podstatě jednosměrný, uspořádání debaty ve třídě výzvou? Po zamyšlení nad touto problematikou modul navrhne nástroje a osvědčené postupy, které studentům pomohou rozšířit a zdokonalit jejich myšlení, vyjádřit svůj názor a diskutovat ve francouzštině.

 

d) Diskuze – výměna názorů a zkušeností (120 minut)

Přílohy:

Kontakt:

Mgr. Monika HOSNEDLOVÁ
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2020 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích