Skip to main content

Reklama a propaganda - sto triků, o nichž byste měli vědět

prof. PhDr. Jaroslav Vokoun Th.D.

  • Fakulta:

    Teologická fakulta

  • Typ kurzu:

    Ostatní

  • Start výuky:

    01.11.2024 09:15

  • Konec výuky:

    29.11.2024 12:00

  • Místo a čas výuky:

    TF, Kněžská 8, ČB,

  • Přihlášky do:

    25.10.2024

  • Minimální kapacita:

    10

  • Volná místa:

    15

  • Cena kurzu:

    2 200 Kč

Anotace:

Tento kurz je určen pro všechny, kteří chtějí lépe porozumět, jak propagandistické a reklamní techniky formují naši společnost a média. Po absolvování budou účastníci schopni kriticky posuzovat komerční i politické komunikace a budou připraveni na výzvy digitálního věku.

Kurz představuje komplexní pohled na svět propagandy a reklamy, od jejich historických kořenů až po moderní digitální éru. Prozkoumáme, jakým způsobem byla propaganda a reklama používána k ovlivnění veřejného mínění a tržních trendů v minulosti a jak se tyto praktiky proměnily v dnešní době s příchodem umělé inteligence a digitálních médií.

Popis kurzu:

1. Historie propagandy a reklamy

První přednáška bude zaměřena na historii propagandy a reklamy od jejich počátků až po 20. století. Prozkoumáme významné kampaně, techniky a postupy, které formovaly propagandu a reklamu v minulosti. Ukážeme si, jakou roli hrála propaganda během válečných konfliktů a jak ovlivnila společenské změny.

2. Politický marketing současnosti

Druhá přednáška se zaměří na současný marketing s důrazem na politický marketing. Prozkoumáme, jak moderní politické kampaně využívají reklamu, sociální média a datovou analýzu k ovlivnění veřejného mínění. Budeme diskutovat o etických otázkách spojených s politickým marketingem.

3. Marketing a svoboda volby v komerčním prostředí

Třetí přednáška se zaměří na současný marketing v komerčním prostředí. Probereme, jaké nástroje a strategie používají firmy k ovlivňování nákupních rozhodnutí a preferencí zákazníků. Budeme diskutovat o tom, do jaké míry jsou spotřebitelé skutečně svobodní ve svých volbách a jaký je vliv moderního marketingu na jejich rozhodnutí.

4. Propaganda v době války

Teorie propagandy a PR se rozvíjela v návaznosti na klasické Ponsonbyho dílo o propagandistických lžích za první světové války. Jeho závěry aktualizovala A. Morelli na základě následujících válek - od II. světové až po válku v Iráku.

5. Propaganda v demokratické a totalitní společnosti

Poslední setkání bude věnováno teoretickým otázkám propagandy, zejména ve vztahu k roli propagandy v totalitních a demokratických společnostech.


Termíny výuky:

Pátky 1.11., 8.11., 15.11., 22.11., 29.11.2024 od 9.15 do 12 hodin


Přednášející:

David Jareš - marketingový specialista a držitel marketingového ocenění Marketér roku (témata č. 1-3)

prof. doc. Jaroslav Vokoun, Th.D. (témata č. 4 a 5)


Storno podmínky:

V případě zrušení přihlášky ze strany zájemce o CŽV 10 a více pracovních dní před zahájením výuky není úplata účtována a případná již provedená úhrada je účastníkovi CŽV vrácena. Při zrušení přihlášky ve lhůtě 5 až 9 pracovních dní před zahájením výuky je účtován storno poplatek ve výši 50 % stanovené úplaty. Při pozdějším zrušení přihlášky je účtován storno poplatek v plné výši stanovené úplaty.

Přílohy:

Ke kurzu nejsou žádné přílohy

Kontakt:

Mgr. Jana Kubínová
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Kontakty

Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Branišovská 1645/31a, 370 05 České Budějovice
Tel. +420 389 032 066 | E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2020 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

Vážení návštěvníci, právě spouštíme nové stránky a postupně na ně převádíme naše kurzy. Pokud zde nenajdete kurz, o který máte zájem, zkuste jej vyhledat na starém webu zde.