Reklama a propaganda - sto triků, o nichž byste měli vědět
prof. PhDr. Jaroslav Vokoun Th.D.
-
Fakulta:
Teologická fakulta
-
Typ kurzu:
Ostatní
-
Start výuky:
01.11.2024 09:15
-
Konec výuky:
29.11.2024 12:00
-
Místo a čas výuky:
TF, Kněžská 8, ČB,
-
Přihlášky do:
25.10.2024
-
Minimální kapacita:
10
-
Volná místa:
15
-
Cena kurzu:
2 200 Kč
Anotace:
Tento kurz je určen pro všechny, kteří chtějí lépe porozumět, jak propagandistické a reklamní techniky formují naši společnost a média. Po absolvování budou účastníci schopni kriticky posuzovat komerční i politické komunikace a budou připraveni na výzvy digitálního věku.
Kurz představuje komplexní pohled na svět propagandy a reklamy, od jejich historických kořenů až po moderní digitální éru. Prozkoumáme, jakým způsobem byla propaganda a reklama používána k ovlivnění veřejného mínění a tržních trendů v minulosti a jak se tyto praktiky proměnily v dnešní době s příchodem umělé inteligence a digitálních médií.
Popis kurzu:
1. Historie propagandy a reklamy
První přednáška bude zaměřena na historii propagandy a reklamy od jejich počátků až po 20. století. Prozkoumáme významné kampaně, techniky a postupy, které formovaly propagandu a reklamu v minulosti. Ukážeme si, jakou roli hrála propaganda během válečných konfliktů a jak ovlivnila společenské změny.
2. Politický marketing současnosti
Druhá přednáška se zaměří na současný marketing s důrazem na politický marketing. Prozkoumáme, jak moderní politické kampaně využívají reklamu, sociální média a datovou analýzu k ovlivnění veřejného mínění. Budeme diskutovat o etických otázkách spojených s politickým marketingem.
3. Marketing a svoboda volby v komerčním prostředí
Třetí přednáška se zaměří na současný marketing v komerčním prostředí. Probereme, jaké nástroje a strategie používají firmy k ovlivňování nákupních rozhodnutí a preferencí zákazníků. Budeme diskutovat o tom, do jaké míry jsou spotřebitelé skutečně svobodní ve svých volbách a jaký je vliv moderního marketingu na jejich rozhodnutí.
4. Propaganda v době války
Teorie propagandy a PR se rozvíjela v návaznosti na klasické Ponsonbyho dílo o propagandistických lžích za první světové války. Jeho závěry aktualizovala A. Morelli na základě následujících válek - od II. světové až po válku v Iráku.
5. Propaganda v demokratické a totalitní společnosti
Poslední setkání bude věnováno teoretickým otázkám propagandy, zejména ve vztahu k roli propagandy v totalitních a demokratických společnostech.
Termíny výuky:
Pátky 1.11., 8.11., 15.11., 22.11., 29.11.2024 od 9.15 do 12 hodin
Přednášející:
David Jareš - marketingový specialista a držitel marketingového ocenění Marketér roku (témata č. 1-3)
prof. doc. Jaroslav Vokoun, Th.D. (témata č. 4 a 5)
Storno podmínky:
V případě zrušení přihlášky ze strany zájemce o CŽV 10 a více pracovních dní před zahájením výuky není úplata účtována a případná již provedená úhrada je účastníkovi CŽV vrácena. Při zrušení přihlášky ve lhůtě 5 až 9 pracovních dní před zahájením výuky je účtován storno poplatek ve výši 50 % stanovené úplaty. Při pozdějším zrušení přihlášky je účtován storno poplatek v plné výši stanovené úplaty.
Přílohy:
Ke kurzu nejsou žádné přílohy
Kontakt:
Mgr. Jana Kubínová